מתיחת בטן היקפית (מלאה)

מתיחת בטן

תוכן עניינים מהיר

ניתוחי בטן הינם חלק מסדרת טיפולים אסתטיים שנועדו לשנות ולשפר את מראה הגוף החיצוני, זאת באמצעות ביצוע פרוצדורות ניתוחיות המתמקדות בהסרה של עודפי עור באזור הבטן. עלייה במשקל הגוף משפיעה באופן ישיר על מראה הבטן, כיוון שמתרכזים בה תאים ורקמות שומן המתרחבים וגדלים ככל שמשקל הגוף עולה, וכך בהתאמה העור נמתח ומתרחב על כל שטח הבטן ולעיתים גם באזורים אחרים הצמודים אליו כמו מותניים, גב, ישבן ואף ירכיים.

ניתן ומומלץ להפחית במשקל הגוף כדי לשמור על אורח חיים בריא ומאוזן באמצעות פעילות גופנית ותזונה נכונה, אך במקרים של ירידה דרסטית במשקל נותרים עודפי עור היקפיים המתרכזים לרוב באזור הבטן. עודפי עור אלו עשויים להופיע גם בגופן של נשים שעברו מספר הריונות, כך שכתוצאה מהתרחבות והתכווצות הבטן נותרים עודפי עור לאחר לידה שמשפיעים באופן שלילי על מראה הגוף החטוב והאסתטי.

כיוון שלא ניתן להיפטר מעודפי עור משמעותיים אלו בעזרת פעילות גופנית וחיזוק השרירים, הפתרון האידיאלי במקרים אלו הוא ניתוח מתיחת בטן לגברים ונשים המעוניינים להשיג מראה של בטן שטוחה, הדוקה ומושכת יותר.

מהי מתיחת בטן היקפית?

ישנם סוגים שונים של ניתוחי מתיחת בטן, כאשר המטרה המרכזית של מתיחת בטן היקפית היא להיפטר מעודפי עור היקפיים שנוצרו בכל אזור הבטן. לכן מדובר על ניתוח להסרת עודפי עור מהבטן, אגן, ישבן וירכיים כדי להשיג את התוצאה של מתיחת הבטן וסילוק עודפי העור המטשטשים את המראה המעוצב והקמור של הגוף.

מה ההבדל בין מיני מתיחת בטן למתיחה מלאה?

כאמור, ישנם סוגים שונים של ניתוחי מתיחת בטן, כיוון שכל אחד מניתוחים אלו נועד להשיג תוצאות שונות וממוקדות יותר בסוף הליך הטיפול. במקרה של מיני מתיחת בטן שהינו אחד מסוגי הניתוח הקיימים, מדובר על ניתוח בהיקף קטן ולכן פשוט יותר בהשוואה לניתוחי מתיחת בטן אחרים. הסיבה לכך נובעת מהליך הניתוח המבוצע רק בחלק התחתון של הבטן, לרוב מתחת לטבור, ולכן נועד להסיר את עודפי העור המיותרים מהבטן התחתונה בלבד.

לעומתו, ניתוח מתיחת בטן מלאה הינו הליך כירורגי מקיף ונרחב יותר המבוצע בכל שטח הבטן, זאת במקרים של הצטברות עודפי עור בחלקים נרחבים באזור הבטן התחתונה והעליונה. במקרה של עודפי עור היקפיים נוסף לאזור הבטן, הניתוח הייעודי יהיה מתיחת בטן היקפית שתאפשר להסיר את עודפי העור גם מהאזורים מסביב לבטן.

למי מתאים ניתוח מתיחת בטן מלאה?

ניתוח מתיחת בטן מלאה או היקפית, הינו פרוצדורה ייעודית עבור נשים וגברים הסובלים מהצטברות של עודפי עור לאחר ירידה במשקל, וכן גם עבור נשים לאחר הריונות ולידות שצברו עודפי עור באזורים ההיקפיים של הבטן ואינן מצליחות להיפטר מהם באמצעות פעילות גופנית. העור האנושי בעל תכונות כיווץ לאחר השלה במשקל הגוף, אם בעקבות דיאטה או לידה, אך כאשר מדובר על הפחתה ניכרת במשקל הגוף נוצרים עודפי עור בדרגה גבוהה שאינם יכולים להתכווץ – וכתוצאה מכך העור באזור הבטן, אגן, ישבן וירכיים נראה מדולדל ורפוי המשבש את הקימורים הטבעיים של הגוף.

האם מתיחת בטן מלאה משפיעה גם על אזור הירכיים?

כיוון שניתוחי מתיחת בטן נועדו כדי לסלק עודפי עור בבטן, ההליך הניתוחי של מתיחת בטן היקפית (מלאה) יאפשר לטפל גם בעודפי עור הקיימים באזורים ההיקפיים של הבטן, ביניהם גם אזור הירכיים המהווה את ההמשך הישיר של הישבן המטופל גם הוא במהלך ניתוח מתיחת הבטן ההיקפית.

יתרונות וחסרונות של מתיחת בטן היקפית

ניתוח מתיחת בטן היקפית מסייע למטופלים להשיג את המראה הנחשק של בטן שטוחה, הדוקה ומחוטבת נוסף על אזורים אחרים "ובעייתיים" בגוף הסובלים מהצטברות של עודפי עור כמו אגן, ישבן וירכיים. משום כך היתרונות של ניתוח זה כוללים גם את האפשרות לביצוע מתיחת בטן עליונה במקביל למתיחה בבטן התחתונה, עבור גברים ונשים שעודפי העור אצלם הצטברו בעיקר בחלקים אלו של הבטן.

כיוון שמדובר על ניתוח מקיף באזורים נרחבים בגוף, החסרונות של הניתוח כוללים את משך ההחלמה מהניתוח המורכב. עשויים להיות כאבים ואי נוחות בשבועות הראשונים לאחר הניתוח, בנוסף למגבלות פיזיות שימנעו מהמטופלים לחזור לשגרה במשך מספר שבועות עד חודש לאחר הניתוח.

איך מתבצע הניתוח?

ניתוח מתיחת בטן מלאה או היקפית מתבצע לאחר הרדמה כללית של המטופל, ועשוי להימשך במשך 3-4 שעות. במידה ומדובר על הליך ניתוח מתיחת בטן היקפית, הפרוצדורה תתחיל לרוב מהאזורים ההיקפיים של הבטן ולאחר מכן תמשיך לאזור הבטן, כאשר המנתח ישאב את השומן מאזורים אלו, יהדק את השרירים ויסיר את עודפי העור שהצטברו בבטן ובאיברים ההיקפיים לבטן.

תהליך ההחלמה מניתוח מתיחת ביטן היקפית (מלאה)

ההחלמה מניתוח מתיחת בטן היקפית עשויה להיות ארוכה וממושכת, זאת מאחר שהיו מעורבים בניתוחים אזורים רבים מהם המנתח הסיר עודפי עור. בשונה מניתוח מתיחת בטן חלקית שלאחריו המטופלים חוזרים לשגרה בצורה מהירה יחסית, מתיחת בטן מלאה תחייב את המטופלים לנוח ולהתאושש בצורה מיטבית מספר שבועות.

מתיחת בטן ללא ניתוח – יש דבר כזה?

אנשים שאינם מעוניינים לבצע הליך כירורגי מורכב של ניתוח מתיחת בטן כדי להשיג תוצאה של בטן אסתטית וחטובה, יוכלו למצוא חלופה אידיאלית המבוצעת באמצעות מכשור מיוחד. כך לדוגמה מתיחת בטן בלייזר מאפשרת למצק ולחטב את אזור הבטן באמצעות מכשיר לייזר וללא ניתוח, אך יש לקחת בחשבון כי הליך זה איננו מתאים לאנשים שהצטברו בגופם עודפי עור משמעותיים.

כמה עולה ניתוח מתיחת בטן היקפית (מלאה)?

המחיר של מתיחת בטן מלאה משתנה בהתאם למספר פרמטרים כמו המנתח שמבצע את ההליך, הקליניקה / בית החולים בו הניתוח מתבצע, סוג הניתוח המבוצע וכן הלאה. ניתן למר כי העלות של ניתוח מסוג זה מתחילה מ-35,000 ₪ ועשויה להגיע עד 60,000 ₪.

ליצירת קשר מהירה

לבדיקת התאמה לניתוח מתיחת בטן

מלאי את הפרטים ונחזיר לך תשובה מהרופא המומחה שלנו בהקדם האפשרי