הם מטרידים ומונעים מכם לחוש בנוח עם גופכם, למרות שעבדתם קשה מאוד כדי להשיל קילוגרמים עודפים ממשקל גופכם. אנו מדברים כמובן על עודפי עור המתרכזים במרכז גופכם, שהם למעשה בין הבעיות האסתטיות המטרידות ביותר בקרב גברים ונשים שאסתטיקה וטיפוח חשובים להם. כיוון ששום פעילות גופנית לא מצליחה להעלים או לשטח את הקפלים המתרכזים באזור הבטן, הטיפול האידיאלי ביותר במקרים אלו יהיה הליך קוסמטי של מתיחת בטן באמצעות רופא פלסטי מומחה בתחום.

הודות להתפתחות הרפואה האסתטית, ניתן למצוא כיום מגוון שיטות להסרת עודפי עור הפוגעים במראה האסתטי של הגוף, כאשר המטרה המרכזית של טיפולים אלו היא מתיחה של הבטן והענקת מראה הדוק, חטוב ויפה הרבה יותר.

מהם עודפי עור?

עודפי עור מתארים את אותם קפלי עור נרחבים היוצרים מראה "נשפך" של העור, זאת כתוצאה מאיבוד הגמישות והאלסטיות של העור האנושי להימתח ולהתאים עצמו להיקפי הגוף באזורים שונים כמו הזרועות, ירכיים, אגן, ישבן, גב וכן גם הבטן שהיא האזור המרכזי והגדול ביותר בו נוצרים עודפי עור המשפיעים על היקפי הגוף הטבעיים, וכן על כל המראה האסתטי והמושך של הגוף האנושי.

עודפי עור בבטן – כיצד הם נוצרים?

כיוון שהעור בבטן הוא המשפיע המרכזי על היווצרותם של עודפי העור בבטן, כל שינוי שמתרחש בו עשוי להשליך על חיוניותו וכך התהוות עודפי העור. לכן לעיתים השפעות חיצוניות עשויות להשפיע על הגמישות של העור כמו תנאי מזג אוויר העשויים לדקק את שכבת העור העליונה (אפידרמיס), וכן גם השפעות של גיל/זקנה על משליכות על החוזק והאלסטיות של השכבה האמצעית של העור (דרמיס).

נוסף להשפעות ביולוגיות/סביבתיות שונות המשליכות על גמישות העור, ישנן השפעות נוספות העשויות לגרום להצטברות של עודפי עור גם בגילאים מוקדמים – כמו לדוגמה ירידה דרסטית במשקל הגוף, כך שמסת שומן גבוהה בגוף פוחתת וכתוצאה מהשינוי הקיצוני העור איננו מצליח להתכווץ בהתאם לממדי הגוף החדשים, ונוצרים עודפי עור שנראים כמו זולגים מהגוף. 

מה הקשר בין מתיחת בטן להסרת עודפי עור?

על מנת לסלק את עודפי העור המעוותים את מראה והיקפי הבטן והגוף, יש לבצע פעולת מתיחה שתמתח את העור העודף שנראה נפול וחסר חיוניות. במקרים של עודפי עור קטנים ושטחיים ניתן לעיתים לשטח אותם באמצעות פעילות גופנית שתחזק את סיבי השריר, ותשפיע בצורה עקיפה על המתיחה של העור באזורים הבעייתיים. במקרים נרחבים ומורכבים יותר פעילות ספורטיבית לא תעזור, ולכן הפתרון היעיל ביותר יהיה טיפולי מתיחת בטן שמטרתם להסיר עודפי עור מיותרים מאזור הבטן.

ניתוח להסרת עודפי עור – במה הוא כרוך?

אחד מהאלטרנטיבות להסרת עודפי עור ומתיחת הבטן הוא ניתוח כירורגי פולשני, המבוצע בחדר ניתוח על ידי מנתח פלסטי מומחה וכרוך בהרדמה מלאה ואשפוז של יום-יומיים. בהליך זה המנתח מבצע חתך בבטן כל מנת לחשוף את רצועות וסיבי השריר הזקוקים לחיזוק, לאחר הידוק כירורגי שלהם הוא יסיר את רקמות העור והשומן העודפים שהתרכזו באזור, ובסוף ימתח את הבטן ויעצב אותה בהתאם להיקפי הגוף החדשים, ובמקביל יחתוך ויעצב גם את הטבור למיקומו החדש בבטן לאחר מתיחתה ועיצובה..

כיצד לטפל בהצטברות עודפי עור לאחר ירידה במשקל?

ההליך להסרת עודפי עור ומתיחת בטן שהוזכר לעיל נחשב לניתוח קלאסי ונפוץ, שנועד לרוב לטפל בהתרכזות של עודפי עור הנמצאים בחלל הבטן בלבד. לכן כאשר מטופלים הסובלים מהצטברות נרחבת ומשמעותית יותר של עודפי העור המתרכזים גם בירכיים, גב, ישבן וצידי האגן – הטיפול היעיל עבורם יהיה ניתוח מתיחת בטן היקפית, שהינו ניתוח גדול ומורכב יותר המאפשר להסיר עודפי עור מכל האזורים הללו נוסף לבטן, וכך לעצב את הבטן וחלקי הגוף ההיקפיים בצורה אסתטית וחטובה יותר.

מהו הטיפול המומלץ להסרת עודפי עור לאחר לידה?

נשים הסובלות מריכוז של עודפי עור בבטן התחתונה כתוצאה מהריונות ולידות, יוכלו למצוא שיטה יעילה ופשוטה יחסית למתיחת הבטן באמצעות ניתוח מיני מתיחת בטן. הליך זה מבוצע באופן כירורגי וכולל הרדמה ופתיחה של הבטן, אך הוא מתמקד בחלק התחתון של הבטן ולכן איננו מצריך הידוק שרירים וחיתוך הטבור, כך שמשך הפרוצדורה קצר יותר וההחלמה מהירה יותר לעומת הליכים כירורגיים אחרים למתיחת הבטן.

האם יש הבדל בין מתיחת בטן לגברים ונשים?

ניתוחי מתיחת בטן מיועדים לגברים ונשים המעוניינים להיפטר מעודפי עור המתרכזים בבטנם, ולכן השיטות המוצעות למטרה זו יוכלו להתאים גם לגברים וגם לנשים ללא שוני בתהליך הכירורגי. יחד עם זאת גברים ונשים יכולים לבחור בין טיפולים משלימים שיבוצעו במקביל לניתוח האסתטי, כדי להשיג תוצאות אסתטיות מרשימות וטובות יותר. לכן נשים שעוברות ניתוח מתיחת בטן לעיתים ישלבו זאת עם ניתוח להגדלת חזה, ואילו גברים ירצו לשלב בהליך הניתוחי שאיבת שומן או עיצוב והדגשת שרירי הבטן.

הסרת עודפי עור ללא ניתוח – יש דבר כזה?

נוסף לשיטות הניתוחיות למתיחת בטן, קיימים גם טיפולים שאינם פולשניים המאפשרים להשיג תוצאות מרשימות של בטן מתוחה, חטובה ואסתטית יותר. מתיחת בטן בלייזר לדוגמה מתבצעת ללא צורך בהרדמה ופתיחה של הבטן, כאשר סיב לייזר דק המוחדר לאזורים הבעייתיים בבטן מחמם והורס את רקמות השומן הקיימות, ובמקביל ממצק ומגמיש את העור כדי להחזיר לו את האלסטיות והחיוניות שלו.

מה היתרונות של מתיחת בטן ללא ניתוח?

בשונה מההליך הכירורגי למתיחת בטן, טיפולי מתיחת בטן ללא ניתוח מונעים מהמטופלים את הצורך לעבור ניתוח מורכב, וכן מקצרים ואף מבטלים את זמן ההחלמה וההתאוששות לאחר סיום ההליך הטיפולי. עבור מטופלים הסובלים מהצטברות נקודתית ושטחית של עודפי עור בבטן, זהו הפתרון הטוב היעיל ביותר החוסך את הצורך במעבר של ניתוח ארוך. בנוסף, מחיר מתיחת בטן בשיטה הכירורגית יהיה גבוה משמעותית לעומת שיטות למתיחת בטן ללא ניתוח.