פקקת ורידים

פקקת ורידים היא מצב שבו נוצרים קרישי דם בוורידים של הרגליים והריאות.

מצב זה נגרם לרוב על ידי ניתוח בבטן, אך הוא יכול להיגרם גם על ידי ניתוחים אחרים כגון אלו של הראש, הצוואר או האגן.

אם אתה עובר ניתוח מתיחת בטן ויש לך גורמי סיכון לפקקת ורידים, הרופא שלך ימליץ לך ללבוש גרבי דחיסה לאחר הניתוח.

פקקת ורידים היא מצב רפואי שבו נוצרים קרישי דם בוורידים של הרגליים, האגן או הזרועות. מצב זה יכול להתרחש לאחר ניתוח כגון מתיחת בטן.

זה מאוד שכיח שחולים מפתחים פקקת ורידים לאחר הניתוח. למעשה, ההערכה היא שכאחד מכל חמישה חולים שעוברים ניתוח בטן גדול מפתח מצב זה.

על המטופלים להיות מודעים לתסמינים של פקקת ורידים ולפנות לטיפול מהרופא שלהם אם הם חווים סימנים או תסמינים של מצב זה.

פקקת ורידים היא מצב מסכן חיים שיכול לקרות לאחר ניתוח מתיחת בטן. זה נגרם על ידי קרישת הדם בוורידים.

אסימטריה בבטן

אסימטריה בבטן לאחר ניתוח מתיחת בטן היא סיבוך שכיח שניתן להימנע ממנו על ידי ביצוע הפרוטוקול שלאחר הניתוח.

מחקר פורסם בנושא זה בכתב העת Journal of Plastic and Reconstructive Surgery.

המחקר מצא שככל שהבטן שלך פחות אסימטרית, כך התוצאות שלך יהיו טובות יותר לאחר הניתוח.

אסימטריה בבטן לאחר ניתוח מתיחת בטן היא תופעה שכיחה. הסיבה לכך היא שהשרירים והעור אינם סימטריים ויכולים למשוך לכיוונים שונים.

אסימטריה בבטן היא סיבוך שכיח לאחר ניתוח מתיחת בטן. זה יכול להיגרם על ידי הטכניקה הכירורגית, או עקב גורמים אחרים כמו צלקות, בקע ושינוי איברים פנימיים.

הדרכים הנפוצות ביותר להפחתת אסימטריה בבטן הן לבישת מחוך למשך שלושה חודשים ומתיחת השרירים משני צידי הבטן לפני החזרה לעבודה.

תרגילים דו-צדדיים יכולים גם לעזור להפחית את אסימטריית הבטן.

צלקות בולטות

צלקת הבטן היא סיבוך שכיח לאחר ניתוח מתיחת בטן. זהו גורם חשוב בתהליך הריפוי ועלול להוביל לסיבוכים כמו ריפוי לקוי של פצעים וזיהומים.

הדרך הנפוצה להתמודד עם זה היא על ידי הסרה כירורגית של רקמת הצלקת מהבטן ולאחר מכן תפירה חזרה זו לזו. זהו תהליך כואב מאוד הדורש הרדמה.

חלק מהמנתחים משתמשים כעת בטכניקה חדשנית הנקראת "הדש של יושימורה". שיטה זו מאפשרת פחות כאב והחלמה מהירה יותר וכן פחות צלקות על הבטן.

צלקות בולטות בבטן לאחר ניתוח מתיחת בטן ניתנות לרוב לטיפול בשילוב של עיסוי וטיפולי לייזר.

רקמת הצלקת תתכווץ עם הזמן ותיעלם. הדרך הטובה ביותר להיפטר מהצלקות היא לבצע עיסויים קבועים שיעזרו להפחית את הנפיחות ויעודדו את העור להחלים.

מה קורה במצב של השמנה לאחר ניתוח מתיחת בטן

מצב ההשמנה לאחר ניתוח מתיחת בטן שונה בתכלית עבור גברים ונשים כאחד. לנשים יש סיכון גבוה יותר לעלות במשקל מאשר לגברים.

השמנת יתר מוגדרת בדרך כלל כבעלת אינדקס מסת גוף (BMI) העולה על 30 ק"ג/מ"ר, אך ארגון הבריאות העולמי מגדיר אותה כבעלת BMI גדול או שווה ל-25 ק"ג/מ"ר.

ניתוח מתיחת בטן הוא הליך נפוץ שעוזר להסיר עודפי שומן מהבטן, והוא יכול גם לתקן את צורת שרירי הבטן.

זה נפוץ שאנשים רוצים לרדת במשקל לאחר שעברו ניתוח מתיחת בטן. עם זאת, תהליך הירידה במשקל יכול להיות קשה מכיוון שיכול לקחת זמן לשרירי הבטן להתאושש.

כמה זמן לאחר הניתוח ניתן לבצע פעילות גופנית

לאחר ניתוח מתיחת בטן, מומלץ למטופלים להימנע מפעילות גופנית במשך שישה שבועות. הסיבה לכך היא שהשרירים התהדקו והסיכון לקרע גבוה יותר.

גוף האישה עובר שינויים רבים לאחר ניתוח מתיחת בטן. הגוף עובר לא מעט שינויים ואולי עדיין לא בטוח להתחיל להתאמן. עם זאת, לאחר ריפוי החתכים, ניתן להתחיל להתאמן שוב.

תהליך ההחלמה האופייני לניתוח מתיחת בטן נמשך כשישה שבועות. במהלך תקופה זו, חשוב לקחת את זה בקלות ולהימנע מכל פעילות מאומצת שעלולה לגרום לכאב או פגיעה בעור. ברגע שהחתכים נרפאים ואתם מרגישים מספיק בנוח עם הצורה החדשה שלכם, ניתן לחדש את הפעילות הגופנית.

חיוני להימנע מכל פעילות מאומצת שעלולה לגרום לכאב או פציעה בעור במהלך תהליך התאוששות מתיחת בטן מכיוון שהדבר יפחית סיבוכים בזמן הריפוי.

פעילות גופנית היא חלק קריטי בתהליך ההחלמה לאחר ניתוח מתיחת בטן. עם זאת, אנשים רבים מהססים להתאמן מיד לאחר הניתוח.

באופן כללי, אתה יכול להתחיל להתאמן 6 שבועות לאחר הניתוח. עליך להתייעץ עם המנתח שלך לקבלת המלצות ספציפיות יותר הנכונות עבורך.

השרירים ששימשו להשטחת הבטן נמצאים כעת במצב של תיקון וריפוי. השרירים יהיו מתוחים ונפוחים במשך כשבוע-שבועיים לאחר הניתוח. עדיף לחכות עד שהנפיחות תרד לפני שתתעסק בפעילות מאומצת כלשהי.

ניתן לבצע פעילות גופנית ברגע שאתה מסוגל לקום מהמיטה או לשבת על כיסא ללא כאבים. הרופא שלך יוכל לקבוע כמה זמן ייקח לך להתאושש ומתי הגוף שלך מוכן לפעילות גופנית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *