מתיחת בטן היא הליך כירורגי שמסיר עודפי עור ושומן מאזור הבטן ומהדק את שרירי הבטן. זוהי דרך יעילה להיפטר מהבטן הרופסת, אך היא אינה מהווה טיפול בהשמנה.

ההליך יכול להתבצע על אנשים בני 18 לפחות שיש להם ציפיות ריאליות לגבי מה הוא ישיג. אם אתה שוקל את הניתוח הזה, הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפניו:

-זה יכול להיות יקר מאוד ואולי לא מכוסה בביטוח.

-תצטרך להפסיק לעשן או לשתות אלכוהול לפחות שישה שבועות לפני תאריך הניתוח שלך.

-ייתכן שיחלפו 3-4 חודשים עד שתתאושש מהניתוח הזה, שבמהלכו אינך יכול להרים דברים כבדים.

יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שעושים ניתוח מתיחת בטן.

1. ההליך לא נועד להיות ניתוח הרזיה, הוא רק מסיר עודפי עור ושומן מהבטן התחתונה.

2. אתה חייב להיות בעל מערכת תמיכה טובה של חברים ובני משפחה במהלך תקופת ההחלמה שלך מכיוון שתזדקק לעזרה בפעילויות יומיומיות כגון רחצה, לבוש והליכה לשירותים.

3. ההליך יכול להימשך עד 6 שעות בהתאם לחומרת האזור הבעייתי המדובר, לכן חשוב שתתכננו מראש את התחייבות הזמן הזו.

4. מומלץ להפסיק לעשן לפחות שבועיים לפני הניתוח שכן הדבר עלול להגביר את הסיכון לסיבוכים כגון קרישי דם או זיהומים לאחר הניתוח.

ניתוח מתיחת בטן הוא הליך שמסיר עודפי עור ושומן מאזור הקיבה. ניתן לעשות זאת באמצעות חתך בטבור, או באמצעות ניתוח מיני מתיחת בטן.

זמן ההחלמה לניתוח מתיחת בטן הוא בין שלושה לשישה שבועות. תצטרך להימנע מכל הרמה כבדה או פעילויות מאומצות במהלך תקופה זו. כמו כן, יהיה עליך ללבוש בגדי תמיכה כירורגיים לפחות שנה לאחר הניתוח.

חגורת בטן לאחר ניתוח מתיחת בטן

חגורת בטן לאחר ניתוח מתיחת בטן היא טיפול נפוץ מאוד לאחר הליך זה. חגורת בטן עוזרת להפחית את הסיכון לפתח בקע, או לאפשר לקיבה לבלוט מדופן הבטן.

השימוש בחגורת בטן הוכח כיעיל במניעת בקע עד שנתיים לאחר הניתוח.

חגורת בטן היא סוג של בגד העוטף את הבטן ועוזר לתמוך בשרירי הבטן.

היא משמשת בדרך כלל לאחר ניתוח מתיחת בטן כדי לעזור לשמור על השרירים מתוחים ותומכים. זה גם עוזר לשיכוך כאבים ומונע התכווצויות שרירים.

חגורת בטן היא מכשיר הנלבש סביב המותניים כדי לספק תמיכה לאחר ניתוח מתיחת בטן, היא אחד המכשירים החשובים ביותר לאחר הניתוח שאנו ממליצים למטופלים שלנו ללבוש. זה עוזר בתמיכה בשרירי הקיבה ומשפר את זרימת הדם.

לאילו בדיקות תזדקקו טרם ניתוח מתיחת בטן

לפני שאתם עוברים הליך מתיחת בטן, חשוב לבצע מספר בדיקות כדי לוודא שאתם בריאים מספיק לניתוח. ניתן לחלק את הבדיקות הללו לשלוש קטגוריות:

בדיקות רפואיות: הרופא שלך ירצה לוודא שהבריאות שלך במצב טוב לפני שתעבור את ההליך. חלק מהבדיקות הללו כוללות ספירת דם, ניתוח שתן ובדיקת א.ק.ג.

בדיקות כירורגיות: כדי לקבוע אם אתה מועמד מתאים לניתוח מתיחת בטן, המנתח שלך ירצה לדעת איזה סוג של ניתוחים עברת בעבר וכל מצב רפואי אחר שעלול להשפיע על ההחלמה שלך מהליך זה.

בדיקות גנטיות: בדיקות גנטיות יכולות לעזור לזהות אם יש פוטנציאל להצלחת הניתוח.

מדובר בהליך כירורגי ולכן חשוב לוודא כי אתה במצב בריאותי תקין לפני שאתה עובר ניתוח זה. תחילה עליך להתייעץ עם הרופא שלך. הוא יבדק את ההיסטוריה הרפואית שלך, יבצע בדיקות וישאל אותך לגבי כל התרופות שאתה נוטל. ייתכן שתצטרך גם לעבור כמה בדיקות כמו אולטרסאונד או סריקת MRI.

ישנן מספר בדיקות שתצטרכו לעבור לפני שתוכלו להמשיך בניתוח מתיחת בטן. כמה מהם הם כדלקמן:

– סקירת היסטוריה רפואית. זה נעשה כדי לוודא שאין מצבים בריאותיים בסיסיים שעלולים להשפיע על הניתוח וההחלמה שלך.

– בדיקה גופנית מלאה. זה נעשה כדי להעריך את בריאותך הכללית ולוודא שאין בעיות רפואיות אחרות שעלולות להשפיע על הניתוח או על ההחלמה שלך.

– הערכה של צלקות קיימות בדופן הבטן והחזה, אשר עשויות להיות קשורות לניתוחי בטן קודמים, הריונות או הליכי ירידה במשקל. לפעמים צלקות אלו עלולות לסבך את הליך מתיחת הבטן או להגביר את הסיכון לסיבוכים לאחר מכן.

מה קורה לבטן כחלק מתהליך ההזדקנות

ההזדקנות היא תהליך טבעי שכולם עוברים. ככל שאנו מתבגרים, העור בגופנו מתחיל לאבד מגמישותו ותכולת השומן בגופנו מתחילה לרדת. זה מוביל לירידה בכמות השומן התת עורי שאחראי לתת לבטן שלנו את צורתה.

ככל שאנו מתבגרים, השרירים שאחראים על החזקת הבטן מתחילים להיחלש מה שגורם למה שמכונה "בטן צנועה". בטן נפולה זו עלולה לגרום לכאבי גב ולבעיות ביציבה שעלולות להוביל לבעיות בריאותיות אחרות כגון דלקת פרקים, דיכאון וכאבי גב תחתון.

חשוב להבין את תהליך ההזדקנות וכיצד הוא משפיע על הבטן. ככל שאנו מתבגרים, קו המותניים שלנו יורד והבטן שלנו הופכת לבולטת יותר.

ישנם גם כמה שינויים בשרירי הבטן. שריר הבטן הישר (שריר השישה) מתחיל להתכווץ, בעוד השרירים האלכסוניים הופכים בולטים יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *