טכניקה כירורגית חדשה לתיקון בקע בטני פותחה על ידי צוות חוקרים בתל אביב. ההליך נקרא תיקון הבקע "ללא חתך" והוא מבוצע ללא ביצוע חתך סביב הטבור.

בטכניקה זו מבוצעים שני חתכים קטנים משני צידי הטבור ומחדירים דרך אחד מהם מכשיר הנקרא לפרוסקופ כדי לאפשר למנתח לראות ולעבוד על חלל הבטן. החתך השני משמש להחדרת מכשירים שישמשו במהלך הניתוח.

השיטה המסורתית של ניתוחי בטן כוללת ביצוע חתך גדול בטבור. זה נעשה כדי לתת למנתח גישה לבטן, אבל זה גם יוצר צלקת לא יפה. ההליך החדש אינו כולל חתך סביב הטבור ובמקום זאת משתמש בחתך קטן בטבור.

מתיחת הבטן ללא חתך סביב הטבור היא טכניקת פיזיותרפיה שיכולה לשמש לטיפול בסוגים שונים של כאבים.

הניתוח כולל חיתוך חור קטן בשריר הבטן ולאחר מכן ניתוק שלו כדי ליצור מספיק מקום עבור המנתח לעבוד על האזור הפגוע. זה נעשה בעזרת מכשירים כמו מחזירים, מהדקים ומספריים. כל ההליך לוקח בערך שעה או שעתיים.

היתרונות של טכניקה חדשה זו הם רבים: היא פחות פולשנית, היא אינה דורשת שום חתך סביב הטבור, היא מציעה זמן החלמה מהיר יותר ותוצאות קוסמטיות טובות יותר מכיוון שלא נותרות צלקות נראות לעין.

מתיחת בטן וסימני מתיחה

סימני מתיחה הם תופעת לוואי נפוצה של עלייה במשקל והריון. הם מתחילים כקווים אדומים או סגולים שבסופו של דבר הופכים לבנים, דקים ולפעמים מגרדים. סימני מתיחה אינם מזיקים אך הם יכולים להיות מביכים עבור האדם שיש לו אותם מכיוון שהם יכולים לגרום לעור להיראות לא אחיד או למראה לא מושך.

הליכי מתיחת בטן מבוצעים כדי להסיר עודפי עור ושומן מהבטן על מנת להדק את השרירים שמתחתיו. הליך זה נעשה לרוב לאחר הריון או ירידה גדולה במשקל כאשר יש עודפי עור התלויים מאזור הבטן. זה נעשה גם כדי לתקן עיוותים של הבטן כמו שרירי בטן רפויים, בקע ובקע טבורי.

סימני מתיחה הם תוצאה של עלייה מהירה במשקל, הריון או צמיחה פתאומית. הם יכולים להופיע בכל מקום בגוף ולעתים קרובות הם בצבע ורדרד-אדום. סימני מתיחה ידועים גם בשם striae.

מתיחת בטן היא הליך כירורגי שמסיר עודפי עור ושומן מהבטן ולאחר מכן מהדק את השרירים ליצירת בטן שטוחה.

סימני מתיחה הם צלקות בעור המתרחשות כאשר הוא נמתח מעבר ליכולתו הטבעית. הם יכולים להתרחש במהלך ההריון או עלייה או ירידה במשקל. סימני מתיחה על הבטן יכולים להיגרם על ידי עלייה בשומן לאחר הריון, ירידה מהירה במשקל או עלייה מהירה, או היחלשות של רקמת החיבור עקב הגיל.

מתיחת בטן אורכית (עם תיקון צלקת אורכית)

מתיחת בטן אורכית היא הליך כירורגי שמסיר עודפי עור ושומן מהבטן, ומהדק את השרירים. לאחר מכן, הצלקת מתוקנת כדי להפוך אותה לפחות נראית.

זה לא מתאים לכל החולים. מטופלים שיש להם סיכון גבוה לפתח זיהום או שיש להם היסטוריה של ריפוי קשה לא צריכים לעבור הליך זה מכיוון שיש אפשרויות אחרות שניתן להשתמש בהן במקום.

צלקת אורכית היא צלקת הנמשכת ממקום החתך המקורי לצד הנגדי של הגוף.

מתיחת בטן היא אחת ההליכים הפופולריים ביותר בניתוחים פלסטיים. בהליך זה, המנתחים יכולים להסיר עודפי עור ושומן מבטן המטופל, וכתוצאה מכך לגרום לשיפור בקו המותניים שלו. ההליך מתבצע על ידי חיתוך עודפי העור והשומן בחתך במתיחת בטן.

צלקות אורכיות שכיחות לאחר מתיחת בטן, אך מטופלים רבים מוצאים אותן מכוערות וקשה לחיות איתן. ככאלה, המנתחים פיתחו שיטות שונות לתיקון צלקות אלו לאורך זמן. שיטה אחת כזו היא שימוש בטכניקת תיקון צלקות אורכית כדי לסגור את הפצעים הללו מבלי להסיר כל רקמה או ליצור צלקות חדשות.

צלקת אורכית נגרמת על ידי חתך כירורגי הנמשך מצד אחד של הגוף לצד השני. במקרה זה, הבטן התחתונה היא שתוקנה בעזרת מתיחת בטן.

תיקון צלקת אורכית יכול להיות מסובך מכיוון שהוא מצריך הבנה של המבנים האנטומיים על מנת לתכנן ולהציב תפרים בצורה שלא תגרום לבעיות עבור אותם מבנים במהלך הריפוי.

ישנם מספר סוגים שונים של נהלים שנועדו לתקן בעיה זו, אך כולם דורשים רמה מסוימת של מומחיות ותכנון.

מתי ייראו התוצאות הסופיות של מתיחת הבטן

התוצאות הסופיות של מתיחת בטן נראות לאחר כשישה שבועות. אבל, במקרים מסוימים, זה עשוי לקחת עד שנה. הסיבה לכך היא שהגוף זקוק לזמן כדי להחלים ולהתאושש מהניתוח.

אנשים מסוימים עשויים לראות את התוצאות הסופיות תוך מספר שבועות, בעוד שאחרים עשויים שלא לראות אותם עד שישה חודשים לאחר ההליך.

משך הזמן שלוקח לראות את התוצאות הסופיות תלוי במספר גורמים, כולל משקל המטופל וכמה שומן הוסר במהלך הניתוח.

תקופת ההחלמה מהניתוח היא בדרך כלל כשבועיים לפני שהמטופל יכול לחזור לפעילות רגילה.

כשהנפיחות והחבורות ירדו, כל החוויה תהיה שווה את זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *